Napoje reklamowe z logiem firmy – hit czy kit?
Marketing to niezwykle silne narzędzie rynkowe. Wykorzystują je wszyscy w każdy możliwy sposób. Nie zawsze te decyzje się opłacają, a często przynoszą efekt odwrotny od zamierzonego. To oczywiste, że firma, która nie tylko chce się utrzymać na rynku, ale również dąży do ekspansji korzysta z dostępnych środków.
Jeżeli robi to umiejętnie wdrażając przemyślaną strategię nawet z pozoru nietrafiona decyzja może doprowadzić do sukcesu. Czy gadżety firmowe to dobry pomysł? Czy są nadal popularne? Które wybrać? Gdzie umieszczać logo?
Czy gadżety reklamowe są popularne?
Chyba każdy spotkał się kiedyś z gadżetem firmowym. Rozdają je hostessy na ulicy, przedstawiciele handlowi czy pracownicy biurowi. To zazwyczaj tani i powszechnie używany przedmiot opatrzony znakiem firmowym. Długopis, kubek, brelok, koszulka czy woda reklamowa są od dawna wykorzystywane do celów marketingowych.
Taka forma promocji ma wieloletnią tradycję i przynosi wymierne korzyści. Klient, który otrzymuje coś za darmo, nawet jeżeli jest to jedynie drobny upominek, przywiązuje się do firmy. Otrzymany gadżet skutecznie mu o niej przypomina. Badania pokazują, że takie osoby chętniej wracają, ponownie korzystają z usługi czy dokonują zakupu. Gadżet firmowy pełni tutaj rolę wabika, zachęty mającej na celu przyciągnięcie nowych nabywców i utrzymanie stałych. To jedno z najskuteczniejszych narzędzi dostępnych na rynku.
Warto dodać, że długopisy czy kubki z nadrukiem firmowych to doskonały sposób na promocję samej marki. Firma, która inwestuje w gadżety uchodzi w środowisku za rozwojową i profesjonalną. Wielu właścicieli przedsiębiorstw wie, że to najtańszy sposób kreowania wizerunku. Dlatego taka forma marketingu jest nadal bardzo popularna.
Gdzie umieszczać reklamy?
Nadruki firmowe można umieszczać na każdym przedmiocie. Jednak nie wszędzie będą one pożądane. Nazwa ekskluzywnych perfum wydrukowana na rolce papieru toaletowego na pewno nie będzie się kojarzyła pozytywnie. Takich form promocji należy unikać, bo na pewno nie przyczynią się do zwiększenia sprzedaży.
Logo najlepiej umieszczać na przedmiotach neutralnych. Torba ekologiczna, kubek czy woda reklamowa zawsze się obronią. Butelka dobrego napoju czy rzeczy codziennego użytku raczej nie zostaną przez obdarowanego wyrzucone do koszta. Istnieje więc ogromna szansa, że będzie z nich korzystał, a w związku z tym nadruk zobaczy więcej osób. Warto zadbać, aby taki przedmiot nie tylko dobrze wyglądał, ale również był funkcjonalny.
Woda w butelkach to hit czy kit?
Woda reklamowa to gadżet, który dopiero przebija się do świadomości przedsiębiorców. Oczywiście, jest na polskim rynku od dawna, ale nadal przegrywa choćby z nieśmiertelnymi długopisami czy kalendarzami. Można odnieść wrażenie, że właściciele firm przyzwyczaili się do takiej właśnie formy promocji i nie dostrzegają innych.
W niektórych kręgach traktuje się butelkę z logo jak coś kiczowatego. A przecież woda bardzo pozytywnie się kojarzy. Potrzebujemy jej do życia i staramy się zawsze mieć pod ręką chociaż małą butelkę. Choćby z tego względu to doskonały produkt marketingowy.
Dlaczego reklama na butelce z wodą to dobry pomysł?
Po pierwsze, woda reklamowa jest stosunkowo tanim prezentem dla potencjalnego klienta. Możemy ją wyprodukować już za kilkadziesiąt groszy. Sok czy napój energetyczny będą odpowiednio droższe, ale też potencjalni klienci chętniej po nie sięgną. Oczywiście, są tańsze opcje, a cena wszędzie ma znaczenie, ale czasem warto zainwestować. Po drugie, woda reklamowa ma dużą powierzchnię do wykonania nadruku.
O ile długopis czy brelok są mniejsze i łatwiejsze w transporcie o tyle butelka ładniej wyeksponuje logo. Po trzecie, użyteczność. Butelkę mamy zawsze pod ręką. Stawiamy ja na stoliku, biurku czy siedzeniu obok, gdy czekamy na przystanku. Nazwę firmy może zobaczyć mnóstwo osób, a przecież o to chodzi.
Woda reklamowa nie jest najpopularniejszym gadżetem z nadrukiem firmowym na jaki decydują się przedsiębiorcy, ale ma ogromny potencjał. Rynek nieustannie się rozwija, a przedsiębiorcy coraz chętniej wdrażają nowe pomysły. Być może napój w plastikowej butelce z firmowym nadrukiem w przyszłości stanie się prawdziwym hitem.